Modülün Amacı Katılımcıların, bebeklikten çocukluğa gelişimi öğrenmesi; normal, sınırda ve anormal gelişimin ayırımını yapabilmesi
Modülün İçeriği
Dil gelişimi
Bilişsel gelişim
Psikososyalgelişim
Akran etkileşimi ve oyun gelişimi
Modül Sonunda Katılımcılar;
Hayatın ilk yılından itibaren bebeklerde konuşmanın ve sosyal iletişim becerilerinin hangi basamaklarda ve hangi dönemlerde geliştiğini
Düşünce ve bilişsel gelişimin nasıl ilerlediğini
Bebeklikten ergenliğe pikososyalgelişimin nasıl devam ettiğini
Akran etkileşimi ve oyun gelişiminin basamaklarını
Tüm bu gelişim basamaklarında normal, anormal ve sınırda gelişimin nasıl belirlendiğini öğrenecekler.
Modül 2. Otizm Spektrum bozukluğu
Modülün Amacı Katılımcıların OSB’nin tarihini öğrenmesi, bebeklikten yetişkinliğe OSB’nin tanımını ve yaşa özgü belirtilerini kavraması ve aileye OSB ile ilgili doğru bilgilendirme yapabilir hale gelmesi
Modülün İçeriği
OSB’nin tanımı
OSB’nin tarihi
Bebeklikte OSB Belirtileri
Erken çocuklukta OSB Belirtileri
Ergenlikte OSB Belirtileri
Yetişkinlikte OSB Belirtileri
Ailenin bilgilendirilmesinde uyulması gereken kurallar
Olgu örneği ve interaktif grup çalışması
Modül Sonunda Katılımcılar;
OSB’nin genel özelliklerini, OSB’nin tarihsel gelişimini, doğumdan itibaren bebeklikte, erken çocuklukta, ergenlikte OSB Belirtilerini, yetişkinlikte OSB’nin nasıl belirtilerle gittiğini ve ailenin bilgilendirilmesinde uyulması gereken kuralları ayrıntılı olarak öğrenecekler ve olgu örnekleri ile alıştırma yapma olanağı bulacaklar.
Modülün Amacı Katılımcıların OSB’nin tanı kriterlerini ve ilgili ölçek ve testleri kullanarak, kapsamı bir tanısal değerlendirme yapmayı öğrenmesi ve OSB ile karışabilecek durumlar hakkında bilgi sahibi olması
Modülün İçeriği
OSB’de DSM kriterlerinin kullanımı ve yorumlanması
OSB’de yapılandırılmış görüşme teknikleri
CARS, ABC, SDKL ve diğer ölçeklerin kullanımı
Gelişim ve Zeka testlerinin yorumlanması
Nörolojik inceleme ve EEG
OSB ile karışabilen durumlarda ayırıcı tanı
Olgu örneği ve interaktif grup çalışması
Modül Sonunda Katılımcılar;
OSB’de DSM kriterlerinin kullanımını, ölçek ve testlerin yerinde kullanımını ve doğru yorumlanmasını, olguların zeka becerilerini doğru tanımlamayı öğrenecek ve olgu değerlendirmesi ile ilgili alıştırma yapma olanağı bulacak.
Modül 4. OSB Alt Tipleri
Modülün amacı; Katılımcıların OSB’nin alt tiplerini klinik belirtiler, nöropsikolojik işlevler ve gelişimsel özelliklerine göre ayırt edebilmesi ve doğru tanıyı bulmayı öğrenmesi
Modülün İçeriği:
Asperger Sendromu
Yüksek fonksiyonlu Otizm
Hafif OSB/Atipik otizm
OSB ve Zihinsel gerilik
Genetik sendromlar ve OSB
OSB ve işitme kaybı
Olgu örneği ve interaktif grup çalışması
Modül Sonunda Katılımcılar;
Toplumda çok merak edilen Asperger sendromu, atipik otizm ve yüksek fonksiyonlu otizm gibi OSB alt tiplerini, klinik özellikleri ve eşlik eden durumlarla birlikte kapsamlı şekilde öğrenecek ve olgu örnekleri ile alıştırma yapma olanağı bulacak.
Modül 5. OSB’nin Etiyolojisi ve Yeni Tedavi Arayışları
Modülün amacı: Katılımcıların OSB’nin görülme sıklığı ve etiyolojisi ile güncel bilimsel veriler öğrenmesi ve olguların tedavi ve gidişatları ile ilişkisini bilimsel veriler ışığında yorumlayabilmesi
Modül İçeriği:
Prevalans: OSB gerçekten artıyor mu?
OSB’nin genetiği hakkında son gelişmeler
Çevresel faktörlerin OSB’de yeri
OSB’de beyin-barsak aksı ile
Oksitosinin OSB’deki yeri
Gaba ve Glutamat sistemleri
Gelecek dönem için aday ilaç tedavileri
Modül Sonunda Katılımcılar; OSB’nin görülme sıklığı ve ilişkili genetik, çevresel ve tıbbi etmenlerle ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olacak; gelecek dönem aday tedavilerle ilgili en güncel bilgileri öğrenmiş olacak.
Modül 6. OSB’de Davranışsal Sorunların ve Eş Tanıların Tedavisi
Modülün Amacı: Katılımcıların OSB’ye eşlik eden davranışsal ve emosyonel bozuklukların belirtilerini öğrenmesi, doğru olarak tanımlaması ve yaklaşım ilkelerini kavraması
Modül İçeriği:
Agresif davranışlar
Basmakalıp hareketler
DEHB
OKB ve tik bozukluğu
Kaygı bozuklukları
Depresif bozukluklar
Epilepsi
Modül Sonunda Katılımcılar: OSB’nin genel belirtileri arasında yer alan basmakalıp davranışlar ve sık olarak eşlik eden agresif davranışlar, DEHB, OKB, tik bozukluğu, kaygı bozuklukları ve depresif belirtirler gibi yakınmaları doğru olarak tanımlayacak ve tedavilerinin prensiplerini öğrenecek.
Modül 7. Hayat Kalitesi ile İlgili Müdahaleler
Modülün Amacı: OSB’li olgularda hayat kalitesini olumsuz etkileyen ve sık görülen uyku sorunları, yeme bozuklukları, sosyal hayata katılım güçlükleri, okul problemleri gibi genel sorunlar ve tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak
Modül İçeriği:
OSB’de uyku sorunlarına yaklaşım
OSB’de yeme sorunlarına yaklaşım
Sosyal hayatta katılım için kademeli yaklaşım
Okul problemleri
Ergenlik sorunlarına yaklaşım
Yetişkinlikte bağımsız hayat için müdahaleler
Olgu örneği ve interaktif grup çalışması
Modül Sonunda Katılımcılar: OSB’li çocuk, ergen ve yetişkinlerin hayat kalitelerini artırıcı müdahaleler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacak ve olgu örnekleri üzerinde alıştırma yapma olanağı bulacak.
Modül 8. OSB’de Otizm Erken Müdahale Programları ve Önleyici Yaklaşımlar
Modülün Amacı: OSB’li 2 yaş ve öncesi olgularda erken dönemde uygulanacak yaklaşımlar ve riskli bebeklerde önleyici müdahaleler hakkında bilgi sahibi olmak
Modül İçeriği:
M-CHAT tarama testi ve takip görüşmesinin kullanımı
Hayatın ilk yılı için erken müdahale programları
Bebeklik çağında doğru uyaran sunumu
Önleyici ebeveynlik uygulamaları
Oyunun sosyal gelişimde kullanımı
Olgu örneği ve interaktif grup çalışması
Modül Sonunda Katılımcılar; Riskli bebeklerin tarama yöntemlerini, 2 yaş ve öncesinde belirtileri olan çocuklar için erken dönemde uygulanabilecek müdahale yöntemlerini ve ebeveynlere öğretilebilecek sosyal&davranışsal müdahaleleri öğrenecekler ve olgu üzerinde alıştırma imkanı bulacaklar.
Modül 9. OSB’de Davranış Temelli Eğitsel Yaklaşımlar ve Zihin Okuma
Modülün amacı: OSB’de uygulanan davranışsal temelli eğitim yaklaşımlarını, genel ilkeleri ve uygulama basamakları ile öğrenmek; PRT yöntemi ile doğal ortamda uygulanabilecek eğitsel yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak.
Modülün İçeriği:
Özel eğitim yaklaşımlarının temel özellikleri ve uygulama ilkeleri
Ailelerin uygulayacağı doğal yöntemler ve temel tepki eğitimi (PRT)
Sosyal motivasyon ve iletişim için doğru fırsatların sunulması
OSB’de dil gelişimi için aile temelli eğitim programı
Olgu örneği ve interaktif grup çalışması
Modül Sonunda Katılımcılar; OSB’de uygulanan özel eğitim yaklaşımları ile ilgili genel bilgi sahibi olacaklar; ailelerin evde ve doğal ortamda uygulayabileceği temel tepki eğitimi (PRT)’nin genel ilkelerini öğrenecekler ve dil gelişimi üzerine doğal ortamda uygulanabilecek yöntemlerle ilgili alıştırma imkanı bulacaklar.
Modül 10. Tanıdan Tedaviye Olgu Örnekleri Üzerinde Supervizyon
Modülün Amacı: Katılımcıların getireceği olgu örnekleri üzerinde, kurs boyunca anlatılan bilgiler ve uygulamalar kullanılarak genel supervizyon çalışması yapılması.
Modül Sonunda Katılımcılar; Tanıdan tedaviye ve sosyal yaklaşımlara bir olgunun nasıl yönetileceği ile ilgili alıştırma olanağı bulacaklar.
Prof. Dr. Özalp Ekinci
SBÜ Çocuk Psikiyatrisi AB Dalı Başkanı
Erenköy Kliniği Eğitim Sorumlusu
Otizm Araştırma Merkezi müdürü
Uluslararası sertifikalı Temel Tepki Öğretimi (PRT) uygulayıcısı
Eğitim Süresi 10 Modüldür
10 Haftada Tamamlanacaktır
Pazar günleri gerçekleştirilecektir
Saat 19:30 – 22:30 Arası Yapılır
Online eğitimler, Zoom-Meeting üzerinden interaktif şekilde gerçekleştirilmektedir. Eğitim kayıt altına alınmaktadır. Her ders için 10 gün süre ile izleme hakkınız bulunmaktadır. (Maksimum iki modül izleme hakkınız bulunmaktadır)
Her modül öncesinde Prof.Dr Özalp EKİNCİ tarafından hazırlanan sunum ve materyaller katılımcılar ile paylaşılmaktadır
22-29 Ekim
5-12-19-26 Kasım
3-10-17-24 Aralık
Psikologlar
Psikolojik Danışmanlar
Psikiyatristler
Doktorlar
Psikiyatrist Hemşireleri
Sosyal Hizmet Uzmanları
Çocuk Gelişimi
Özel Eğitim
Ergoterapistler
Dil ve Konuşma Terapistleri
Okul Öncesi Öğretmenliği
Bu alanlarda bulunan 3. ve 4. Sınıf öğrencileri
Aile Danışmanları
Marmara Psikoloji tarafından verilen eğitmen imzası ile katılım belgesi verilmektedir.
Öğrenci belgeniz veya mezuniyet belgeniz gerekmektedir.
Kontenjan sınırlı olduğu için ücret ödeme sırasına göre kesin kayıt yapılmaktadır.
3-4 kişilik gruplarda %5 bulunmaktadır.
5-9 kişilik gruplarda %10 indirim bulunmaktadır.
10 kişi ve üzeri gruplarda %15 indirim bulunmaktadır.
Eğitime kayıt olduktan sonra yapılan iptallerde kapora iadesi yapılmayacaktır. Eğitim başladıktan sonra yapılan iptallerde ise eğitim ücreti iadesi yapılmayacaktır.
Kişiler katılamadığı 2 modüle bir sonraki eğitim grubu ile ücretsiz katılabilirler. Marmara Psikoloji tarafından bilgilendirilmesi yapılır. 2 modül devamsızlığı geçmesi halinde belge almaya hak kazanamaz. İsterse yapılacak olan sonraki eğitim gruplarına yeni fiyat üzerinden kayıt yaptırabilir.
Eğitim hakkında bilgi almak için 0530118 8334 numaradan ulaşabilirsiniz.
Ödeme dekontunuzu 0530 118 8334 numaralı telefona bilgi verebilirsiniz.
Marmara Psikoloji olarak kurumumuza gelen her bir kursiyer bizim için çok değerlidir ve onların haklarını gözetmeye özen gösteririz. Kursiyerlerimizin akıllarında olan eğitim içeriğinde ki zenginlik, eğitimi veren kişinin alanında çalışmalar ve yetkinliğine önem vermekteyiz çünkü kurum olarak gelen meslektaşlarımızın ve meslektaş adaylarımızın kaygılarını göz önüne alarak etik çerçeveye bağlı ilerlemekteyiz. Kursiyerler eğitim aldıklarında konuya hakim olması, akıllarındaki sorulara cevap bulacağı yetkin bir hocadan her sorusunun cevabını alması en temel amacımızdır.
Özalp hocamızdan aldığım eğitim beklediğimin çok çok üzerindeydi. Eğitim sırasında verdiği örnekler bizlerden istediği vakalar eğitimi ciddi anlamda destekledi!
Eğitim sırasında kullanmamız gereken jest ve mimiklerin nasıl olması gerektiğine kadar bizlere bilgi vermesi ayrıca çok iyiydi!
Pınar ÜNAL, Prof.Dr. Özalp EKİNCİ eğitmenliğinde gerçekleşen Tanıdan Tedaviye Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitim'inden duyduğu memnuniyeti ve tecrübelerini bizlerle paylaştı.
1978 yılında Ankara’da doğan Prof. Dr. Özalp Ekinci, 2002 yılında Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun oldu. 2008 yılında Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında uzmanlık eğitimini tamamladı.
2009-2011 yılları arasında Hatay’da zorunlu hizmet görevini yapan Dr. Ekinci, Hatay Valiliği’nin görevlendirmesi ile ergenlerde madde bağımlılığı komisyonunu yürüttü.
Uzmanlık eğitimi sırasında uyku bozuklukları üzerine eğitim aldı. Dr. Ekinci 2006 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatrik ve Gelişimsel Nöroloji kliniğinde klinik ve araştırma çalışmalarında bulundu. Amerika’da geçirdiği dönemde otizm, otistik gerileme, çocuklarda EEG kullanımı, uyku ve dil gerilemeleri üzerine çalışmalar yaptı. Otizm, dil bozuklukları ve çocuklarda müzik algısı üzerine uluslararası kongrelerde davetli konuşmalar yaptı. Ulusal ve uluslararası kongrelerde DEHB, psikiyatrik ilaç tedavileri ve uyku bozuklukları üzerine kurslar düzenledi.
Temel araştırma ilgi alanları otizm spektrum bozuklukları, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, uyku bozuklukları, otizmde davranış temelli özel eğitim uygulamaları, okula uyum sorunları, psikofarmakolojik ilaç tedavileri, epilepside psikiyatrik belirtiler, çocuk ve ergenlerde bağımlılıklar ve internet kullanımının ergenlerde ruh sağlığına etkileridir. Dr. Ekinci’nin uluslararası dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi bulunmaktadır ve uluslararası bilimsel dergilerde hakemlik yapmaktadır.
Dr. Ekinci epilepsi, otizm ve gelişimsel bozukluklar üzerine uluslararası dergilerde editörler kurulu üyeliği yapmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri'nde yayınlanan Epilepsy Behavior dergisinin ülkemizden tek editörler kurulu üyesidir. Otizmde kanıta dayalı özel eğitimlerden Temel Tepki Öğretimi (PRT) konusunda uluslararası uygulayıcı sertifikası bulunmaktadır.
Dr. Özalp Ekinci Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanıdır. Aynı üniversitenin bünyesinde yer alan ve kendi önerisi ile kurulan Otizm Araştırma Merkezinin de Müdürü olarak görev yapmaktadır. Aynı zamanda Çocuk ve Genç Psikiyatri Derneğinin bağımlılık komisyonu başkanıdır. 2013 yılında Doçentlik ve 2021 yılında profesörlük ünvanı almıştır. Çok iyi düzeyde İngilizce bilmektedir.