Çocuk ve Ergen Bilişsel Davranışçı Terapi Eğitimi - Çocuk BDT eğitimi

10 Modül
80 Saat

Gerçek Seans Video gösterimi, her modülde teorik bilgilerin işlenmesi ve ardından uygulama yapılması, role play çalışması ve eğitmenin vaka sunumu şeklinde yapılacaktır. 

1.Modül 

Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel Davranışçı Terapi Uygulama ilkeleri ve Bilişsel Davranışçı Terapi Modeli

Modülün Amacı: 

Katılımcılara Bilişsel Davranışçı Terapinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi kazandırmak. Yetişkin terapileri ile çocuk ergen terapileri arasında ki farkların fark edilmesini sağlamak ve bilişsel davranışçı terapi modelinin becerisinin kazanımı

Modülün İçeriği:

  • Bilişsel davranışçı terapilerin gelişiminde tarihsel süreç
  • Bilişsel davranışçı terapilerin gelişiminde kuramlar ve temel ilkeler
  • Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi uygulamaları, gelişimsel süreçleri
  • Yetişkin psikoterapilerden farkları
  • Bilişsel davranışçı terapi modeli

2.Modül

 Bilişsel Davranışçı Terapi Becerileri

Modülün Amacı:

Katılımcılara tedavi motivasyonu oluşturma, değişim konuşmasını ortaya çıkarma, değişime hazırlama, ambivalansla çalışma becerisinin kazandırılması. Ailenin terapi sürecine katılımının planlanmasının yapılması.

Modülün İçeriği:

  • Terapotik ilişki kurma ve yapılandırma
  • Motivasyonel görüşme teknikleri kullanılarak terapi motivasyonunun geliştirilmesi
  • Ebeveynlerin terapi sürecine dahil edilmesi
  • Etik ilkeler

3.Modül

 Seansların Yapılandırılması ve Vaka Formülasyonu

Modülün Amacı: 

Katılımcılara Bilişsel davranışçı bakış açısıyla otomatik düşünceler, ara inançlar ve temel inançlar ile çalışma tekniklerinin öğretilmesi. Terapi sürecinin planlanması.

Modülün İçeriği:

  • Bilişsel davranışçı terapilerde klinik değerlendirme ve öykü alma 
  • Sokratik sorgulama
  • Otomatik düşünceler, ara inançlar ve temel inançların saptanması
  • Seansların yapılandırılması ve terapi hedeflerinin belirlenmesi
  • Vaka formülasyonu

 

4.Modül 

Yaygın Anksiyete Bozukluğunda Bilişsel Davranışçı Terapi

Modülün Amacı:

Katılımcıların Yangın Anksiyete Bozukluğu, Sosyal Anksiyete ve Sınav Kaygısının Bilişsel Davranışçı bakış açısıyla değerlendirme ve terapi sürecinin planlanmasını yapabilmesi. Vaka formülasyonu oluşturulması, kişiye özel terapi sürecinin belirlenmesi ve gevşeme egzersizlerinin katılımcılar tarafından uygulanabilmesi.

Modülün İçeriği:

  • Sosyal anksiyete bozukluğunun bilişsel davranışçı terapisi
  • Sınav kaygısında bilişsel davranışçı terapi
  • Yaygın anksiyete bozukluğunda bilişsel davranışçı terapi 

 

5. Modül 

Panik Bozukluk ve Özgül Fobide Bilişsel Davranışçı Terapi

Modülün Amacı: Katılımcıların Panik Bozuk, Özgül Fobi ve Ayrılık Anksiyetesini Bilişsel Davranışçı bakış açısıyla değerlendirme ve terapi sürecinin planlanmasını yapabilmesi.

Modülün Amacı:

  • Anksiyete bozukluklarında bilişsel davranışçı terapi uygulamaları
  • Ayrılık anksiyete bozukluğunun bilişsel davranışçı terapisi
  • Özgül fobilerin bilişsel davranışçı terapisi
  • Panik bozukluğun bilişsel davranışçı terapisi

 

6. Modül

 Obsesif Kompulsif Bozuklukta Bilişsel Davranışçı Terapi

Modülün Amacı: 

Katılımcıların Obsesif Kompulsif Bozukluğun Bilişsel Davranışçı bakış açısıyla değerlendirme ve terapi sürecinin planlanmasını yapabilmesi. Vaka formülasyonu oluşturulması, Obsesif Kompulsif Bozuklukta bilişsel ve davranışsal tekniklerin uygulanması:

Modülün İçeriği:

  • Obsesif Kompulsif bozuklukta bilişsel davranışçı terapi

 

7.Modül 

Depresyonda Bilişsel Davranışçı Terapi

Modülün Amacı:

Katılımcıların Depresyonun Bilişsel Davranışçı bakış açısıyla değerlendirme ve terapi sürecinin planlanmasını yapabilmesi. Depresif Bozukluk vakalarının bilişsel davranışçı bakış açısıyla vaka formülasyonu oluşturulması. Depresif ruminasyonla çalışma, davranış aktivasyonu ve tedavi rasyonelinin danışana aktarılması. Nüks önleme

Modülün İçeriği

  • Depresyonda bilişsel davranışçı terapi

8. Modül 

DEHB VE Davranım Bozukluklarında Bilişsel Davranışçı Terapi

Modülün Amacı:

Katılımcılara Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun Bilişsel Davranışçı bakış açısıyla değerlendirme ve terapi sürecinin planlanması sürecinin aktarılması. Aile içi tutum ve davranışların planlanma becerisinin yönetilmesi.

Modülün İçeriği:

  • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunda bilişsel davranışçı terapi müdaheleleri
  • Yıkıcı davranış bozukluğu olan ergenlerde bilişsel davranışçı terapi
  • Dışa atım bozukluklarında (enürezis-enkoprezis) bilişsel davranışçı terapi

9. Modül 

Yeme Bozukluğunda Bilişsel Davranışçı Terapi

Modülün Amacı:

Katılımcılara Yeme Bozukluğunun Bilişsel Davranışçı Terapi Ekolünden değerlendirmesinin yapılabilmesi, Terapi sürecinde danışanın motivasyonunun ve değişim talebinin oluşturulabilmesi, ailenin terapi sürecine dahil edilmesi ve yeme bozukluğu olan vakalarda terapi sürecinin planlanması becerisinin kazandırılması

Modülün İçeriği:

  • Yeme Bozukluklarında Bilişsel Davranışçı Terapi

Modülün Kazanımları:

Yeme bozukluğunun klinik görünümü, değişim talebinin oluşturulma süreci, yeme bozukluğu vakalarında terapi sürecinin değerlendirilmesi ve planlanması. Nüks önleme çalışmaları.

10.Modül 

Travma Sonrası Stres Bozukluğunda Bilişsel Davranışçı Terapi

Modülün Amacı: 

Katılımcılara Travma Sonrası Stres Bozukluğunun Bilişsel Davranışçı Terapi Ekolünden değerlendirmesinin yapılabilmesi, kişiye özel terapi sürecinin planlama ve travma sonrası stres bozukluğunda bilişsel davranışçı tekniklerin uygulama becerisinin kazandırılması.

Modülün İçeriği

  • Travma sonrası stres bozukluğunda bilişsel davranışçı terapi 
  • 3.dalga terapiler

Modülün Kazanımları:

Bilişsel Davranışçı Terapi bakış açısıyla travma sonrası stres bozukluğunda klinik değerlendirmenin yapılması, TSSB vakalarında terapi sürecinin planlanması, Travmanın ele alınması.

 

Çocuk ve Ergen Bilişsel Davranışçı Terapi Eğitimi -  Çocuk BDT eğitimi

Eğitim İle İlgili Sık Sorulan Sorular

Gerçek Seans Video gösterimi, her modülde teorik bilgilerin işlenmesi ve ardından uygulama yapılması, role play çalışması ve eğitmenin vaka sunumu şeklinde yapılacaktır. 

Her modül öncesinde sunum ve materyaller katılımcılar ile paylaşılmaktadır.

Eğitim Süresi: Toplam 10 Modül, 80 saattir 
Cumartesi ve Pazar günleri  gerçekleştirilecektir
10.00 ile 18.00 saatleri arasında yapılmaktadır.
Online eğitimler, Zoom üzerinden interaktif şekilde gerçekleştirilmektedir.
 

Eğitim tarihleri güncellenmektedir

  • Psikiyatristler
  • Çocuk ve Ergen Psikiyatristleri
  • Psikiyatrist asistanları
  • Çocuk ve Ergen Psikiyatri asistanları
  • Psikologlar
  • Psikolojik danışmanlar
  • Psikoloji ve PDR bölümlerin psikopatoloji dersi almış öğrenciler
  • Ruh sağlığı alanında yüksek lisans yapanlar
  • Psikiyatri hemşireleri

İki ayrı belge verilmektedir.

  1. Üniversite onaylı katılımcı belgesi ( E- Devlet üzerinden ulaşabilirsiniz) verilecektir.
  2. Marmara Psikoloji tarafından verilen eğitmen imzası ile katılım belgesi verilmektedir.

 

Öğrenci belgeniz veya mezuniyet belgeniz gerekmektedir.

  • Kontenjan sınırlı olduğu için ücret ödeme sırasına göre kesin kayıt yapılmaktadır.
  • 3-4 kişilik gruplarda %5 bulunmaktadır. 
  • 5-9 kişilik gruplarda %10 indirim bulunmaktadır.
  • 10 kişi ve üzeri gruplarda %15 indirim bulunmaktadır. 
  • Eğitime kayıt olduktan sonra yapılan iptallerde kapora iadesi yapılmayacaktır. Eğitim başladıktan sonra yapılan iptallerde ise eğitim ücreti iadesi yapılmayacaktır. 
  • Kişiler katılamadığı  2 modüle bir sonraki eğitim grubu ile ücretsiz katılabilirler. Marmara Psikoloji tarafından bilgilendirilmesi yapılır. 2 modül devamsızlığı geçmesi halinde belge almaya hak kazanamaz. İsterse yapılacak olan sonraki eğitim gruplarına yeni fiyat üzerinden kayıt yaptırabilir.
  • Eğitim hakkında bilgi almak için 0530118 8334 numaradan ulaşabilirsiniz.
  • Ödeme dekontunuzu  0530 118 8334 numaralı telefona bilgi verebilirsiniz.

Marmara Psikoloji olarak kurumumuza gelen her bir kursiyer bizim için çok değerlidir ve onların haklarını gözetmeye özen gösteririz. Kursiyerlerimizin akıllarında olan eğitim içeriğinde ki zenginlik, eğitimi veren kişinin alanında çalışmalar ve  yetkinliğine  önem vermekteyiz çünkü kurum olarak gelen meslektaşlarımızın ve meslektaş adaylarımızın kaygılarını göz önüne alarak etik çerçeveye bağlı ilerlemekteyiz. Kursiyerler eğitim aldıklarında konuya hakim olması, akıllarındaki sorulara cevap bulacağı yetkin bir hocadan her sorusunun cevabını alması en temel amacımızdır.
 

EĞİTİME BAŞVURMAK İSTİYORUM